Dobry landing page to nie tylko estetyczny projekt, ale też strategicznie zaplanowane elementy. Dowiedz się, co to jest landing page i czego nie może w nim zabraknąć.
Z tego artykułu dowiesz się:
Co to jest landing page?
Landing page to nic innego jak dedykowana witryna internetowa. To pierwsze miejsce, gdzie potencjalny klient „ląduje” po kliknięciu w link, reklamę lub button.
Jak działa i co zawiera strona docelowa?
Landing page działa jako narzędzie konwersji. Skupia się na konkretnej akcji, takiej jak zakup produktu czy wypełnienie formularza. Tworząc landing page należy zadbać o zachęcające treści, atrakcyjne grafiki, czytelny formularz i wywołujące działanie przyciski. Ważne jest również, aby strona docelowa była responsywna, przyjazna użytkownikom i szybko się ładowała.
Typy stron lądowania
Istnieje wiele rodzajów stron docelowych. Różnią się od siebie pod względem celu, jaki mają uzyskać. Najpopularniejsze przykłady landing page to:
- landing page Lead Generation (zbierający dane kontaktowe);
- landing page sprzedażowy;
- landing page Click Through (nakłaniający do podjęcia konkretnej reakcji).
Skuteczny landing page — jak go stworzyć?
Budowa landing page to proces rozpoczynający się od zdefiniowania celu, a kończący na testach A/B i optymalizacji strony pod kątem użytkowników mobilnych. Nie wiesz, jak zrobić landing page, który będzie przejrzysty i funkcjonalny? Zostaw to w rękach profesjonalisty!
Przeczytaj także: Agencja czy freelancer — kogo wybrać do stworzenia strony WWW?
Budowa strony docelowej
Niezależnie od rodzaju, strony docelowe mają powtarzające się elementy. Dlatego każdy template landing page powinien zawierać:
- nagłówek przyciągający uwagę;
- krótki, przejrzysty tekst;
- CTA, czyli przycisk zachęcający do działania;
- elementy graficzne wspierające przekaz.
Landing page a SEO
Optymalizacja pod kątem SEO jest bardzo ważna dla efektywności strony docelowej. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, unikalnej treści i meta tagów może poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.
Landing page — przykłady
Przykładami landing page, które często wykorzystują zarówno małe, jak i duże firmy są:
- pobranie e-booka;
- przekierowanie do zakupu;
- skorzystanie z wersji demo;
- poinformowanie o promocji.
Tworzysz swój pierwszy landing page?
Zyskaj solidny plan działania! Sprawdź e-book „Efektywny Landing Page”