Landing Page od A do Z

Dobry landing page to nie tylko estetyczny projekt, ale też strategicznie zaplanowane elementy. Dowiedz się, co to jest landing page i czego nie może w nim zabraknąć.

Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest landing page
Jak działa i co zawiera strona docelowa
Jakie są typy stron lądowania
Jak stworzyć skuteczny landing page

Co to jest landing page?

Landing page to nic innego jak dedykowana witryna internetowa. To pierwsze miejsce, gdzie potencjalny klient „ląduje” po kliknięciu w link, reklamę lub button.

Jak działa i co zawiera strona docelowa?

Landing page działa jako narzędzie konwersji. Skupia się na konkretnej akcji, takiej jak zakup produktu czy wypełnienie formularza. Tworząc landing page należy zadbać o zachęcające treści, atrakcyjne grafiki, czytelny formularz i wywołujące działanie przyciski. Ważne jest również, aby strona docelowa była responsywna, przyjazna użytkownikom i szybko się ładowała.

Typy stron lądowania

Istnieje wiele rodzajów stron docelowych. Różnią się od siebie pod względem celu, jaki mają uzyskać. Najpopularniejsze przykłady landing page to:

  • landing page Lead Generation (zbierający dane kontaktowe);
  • landing page sprzedażowy;
  • landing page Click Through (nakłaniający do podjęcia konkretnej reakcji).

Skuteczny landing page — jak go stworzyć?

Budowa landing page to proces rozpoczynający się od zdefiniowania celu, a kończący na testach A/B i optymalizacji strony pod kątem użytkowników mobilnych. Nie wiesz, jak zrobić landing page, który będzie przejrzysty i funkcjonalny? Zostaw to w rękach profesjonalisty! 

Przeczytaj także: Agencja czy freelancer — kogo wybrać do stworzenia strony WWW?

Budowa strony docelowej

Niezależnie od rodzaju, strony docelowe mają powtarzające się elementy. Dlatego każdy template landing page powinien zawierać:

  • nagłówek przyciągający uwagę;
  • krótki, przejrzysty tekst;
  • CTA, czyli przycisk zachęcający do działania;
  • elementy graficzne wspierające przekaz.

Landing page a SEO

Optymalizacja pod kątem SEO jest bardzo ważna dla efektywności strony docelowej. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, unikalnej treści i meta tagów może poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.

Landing page — przykłady

Przykładami landing page, które często wykorzystują zarówno małe, jak i duże firmy są:

  • pobranie e-booka;
  • przekierowanie do zakupu;
  • skorzystanie z wersji demo;
  • poinformowanie o promocji.

Tworzysz swój pierwszy landing page?
Zyskaj solidny plan działania! Sprawdź e-book „Efektywny Landing Page”

Shopping Cart
Scroll to Top